Sabtu, 18 Jun 2011

Besarnya Pengaruh Facebook

"Nak tak anda kalau saya berikan anda kunci harta karun yang anda sendiri dah pun ada kotaknya?"

Ia ibarat anda dah pun ada kotak harta tersebut dan anda tinggal bukak je..

Saya nak berikan anda ‘kunci’ yang saya simpan selama ini sebab saya yakin, ianya merupakan jawapan bagi segala permasalahan anda sebelum ini..

Kalau anda tak pernah buat duit di internet, lagi bagus sebab saya nak beri anda buat duit di internet cara mudah dengan cara anda hanya berlegar-legar di akaun facebook anda sendiri..

Kalau anda dah pernah cuba-cuba buat duit tak pernah berjaya, bagus sebab sebelum ni punca kegagalan anda adalah masalah terlalu teknikal dan terlalu banyak sangat duit perlu dimodalkan untuk domain, hosting, email marketing, dan lain-lain. Duit dah keluar banyak, habuk pun tarak lagi..

Secara ringkas, apa yang saya nak beritahu ni anda tak perlu..

Tapi kalau anda nak buat pun itu bonus. Apa yang saya ajar tak memerlukan itu semua.. Itu yang penting ;)

Dari Meja Mohd Asraf yang nak berkongsi ilmu dan strategi,
Isnin, September 19, 2011

Anda sekarang tengah buka laman web facebook ads mania. Saya tak perlu jelaskan lagi pun saya yakin anda dah tahu apa itu facebook. Kalau 3 tahun lepas, mungkin anda terpinga-pinga bila saya cakap pasal facebook sebab anda pun tak ada akaun facebook.

Tapi, zaman sekarang adalah zaman facebook.

Suka atau tidak, saya pasti lagi gerenti sekurang-kurangnya 2 orang daripada ahli keluarga anda mempunyai akaun facebook. Betul?

Oh ya, satu lagi..

Setiap kali anda buka internet, anda akan buka facebook dulu.

Maklumlah, facebook sekarang pun dah ada lebih dari 500 juta pengguna. Maksudnya kalau kat Malaysia ni lah, anda nampak orang lalu depan anda dan baling batu, kebarangkaliannya adalah 80% balingan anda tadi kena pada pengguna facebook.

Lihat...

Betapa besarnya pengaruh facebook ni. Kalau anda fikir dalam-dalam, anda akan nampak yang facebook ni macam sebuah negara.. Negara yang tak memerlukan passport untuk anda masuk..

Negara yang tak memberikan anda undang-undang ketat untuk berniaga.. Tak perlu ada lesen untuk berniaga di negara facebook ni..

Malah, negara facebook juga tempat saya cari makan dan ramai lagi usahawan internet seluruh dunia cari makan senyap-senyap selama ini..

Tapi..

Jangan pulak anda kagum dengan facebook tapi tak buat apa-apa. Sebab ramai yang hanya bazirkan masa depan facebook macam tu je.

Kalau anda hanya mengadap facebook pagi petang siang malam.. Saya kategorikan anda..

Sama macam kawan saya.. Kadang-kadang saya sendiri sedih tengok dia..

Kerja makan gaji dari pagi sampai malam..

jadi ubahlah diri anda yang ingin berjaya dalam hidup klik sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan